Výrobca BMW deklaruje celoživotný (lifetime) výmenný cyklus na mnohé komponenty vášho vozidla ako napríklad rozvodový mechanizmus, ktorý je nevyhnutnou súčasťou pri prenášaní krútiaceho momentu z kľukového hriadeľa na vačkové hriadele taktiež poháňa olejové čerpadlo a vysokotlakové palivové čerpadlo. Po konzultácií s výrobcom automobilov sme sa dozvedeli, že životnosť vozidiel BMW je odhadovaná na 150 000 km.
Najčastejší poruchový stav vzniká prepúšťaním oleja hydraulických napinákov, ktoré nedokážu dostatočne napínať rozvodové reťaze . Okrem toho sa tieto reťaze vzhľadom na nedostatočnú pevnosť nadmerne naťahujú. Tieto príčiny sa v skorom štádiu prejavujú nadmerným hlukom vychádzajúcim zo zadnej časti motora a môžu viesť k celkovému poškodeniu motora.
1. Reťazové koleso pohonu vačkových hriadeľov,
2. Vodiaca lišta,
3. Napínacia lišta,
4. Reťaz pohonu vačkových hriadeľov,
5. Hydraulický napínak reťaze,
6. Reťazové koleso pohonu vysokotlakého palivového čerpadla,
7. Reťaz pohonu vysokotlakého palivového čerpadla,
8. Vodiaca lišta,
9. Napínacia lišta,
10. Hydraulický napínak reťaze,
11. Reťaz pohonu olejového čerpadla,
12. Reťazové koleso pohonu olejového čerpadla,
13. Kľukový hriadeľ.
Preto naša firma odporúča aj na základe skúseností včasnú výmenu celého rozvodového mechanizmu. Táto výmena sa týka hlavne vznetových ale aj zážihových motorov.
Comments are closed.